Isnin, 10 Disember 2007

Ni bekalan yg mak saya sediakan utk saya (susah payah mak buat, entah pukul berapa mak bangun pagi tadi)walaupun tiada udang utk dibuat cucur udang, tapi mak sanggup kisar ikan bilis utk buat cucur ikan bilis.....saya bangun pukul 3.30 pagi tadi pun tengok mak dah bangun dah...mungkin benar seperti yg diperkatakan oleh Ustaz Wan Sohor pagi tadi...bahawa sesetengah org tidak suka menerima sahaja....tetapi kalau boleh dia jugak memberi...kalau mak kita sanggup buat seperti itu, mengapa kita tidak..kadang-kadang terfikir jugak...bila masa kita nak memberi kepada ibu kita jika ibu kita akan membalas setiap pemberian kita? Begitulah besarnya kasih sayang mak kita...walaupun kadang2 dia tak pernah tunjukkanMungkin mak berbesar hati kot sbb sanggup hantar mak balik keTk Intan semalam selepas mak dtg untuk memeriahkan sambutan hari jadi daniel sabtu tu...mmg mak dtg naik kereta dgn adik, tapi adik terus balik ke Benut, Johor rumah mertuanya...takan nak suruh mak naik bas pulak, macam mana mak nak bawa hadiah yg mas bagi utk Hari Ibu tu....so apa salah anak yg ini berkorban sedikit walaupun penat mengantarnya balik ke kg. So dimusim sekolah ini, apa salahnya kita (pada yg masih ada ibu dan bapa di kg)..pulanglah menjenguk mereka, mmg kadang-kadang anak-anak kita merungut sbb kat kg tak ada aircond, tak ada siber cafe, tak ada air yg keluar dari btg besi...tetapi sekurang-kurangnya kita mendidik anak kita supaya sayang kepada ibu bapa..supaya bila kita tua nanti mereka akan melakukan perkara yg sama.... (SEKADAR RENUNGAN BAGI MENYEDARKAN SAYA BETAPA KASIH SEORANG IBU KEPADA ANAK-ANAKNYA)

2 ulasan:

ixoraroxi berkata...

macam pernah ku lihat ini gambar dan text message tu...tapi di mana yerrrr hahahahaha

ZUL berkata...

Sedih aku baca posting kamu ni.. teringat kat mak aku yang dah lama pergi meninggalkan aku sejak 29 tahun yan lalu..